Alhamdullilah, segala puji Allah, program the "The Dark of The Currency" telah dapat diadakan. Terima kasih Ya Allah kerana memberi kekuatan dan keizinan agar program itu dapat dijalankan.

Saya ingin mengucapkan tahniah dan terima kasih berbanyak-banyak kepada koordinator,direktor , semua komiti usrah umum, semua yang menolong mahu secara langsung atau tidak langsung, atas kerana kerja dan komitmen anda yang bagus dan mantap. syukran jazilan!!!


Khas untuk semua ajk usrah umum dan semua yang menolong:

Panjangkanlah kesyukuran kepada Allah atas sebarang pertolongan Allah ke atas program ini. Jika apa yang kita rancang untuk usrah umum itu berjalan dengan lancar dan baik, hendaklah kita ucap alhamdullilah kerana segala kebaikan itu datang daripada Allah.Kita perlu juga beristghfar kerana takut2 kalau ada perasaan riyak terbit di hati tanpa kita sedar.

Ingatlah! Tiada sesuatu pun yang berlaku tanpa keizinan Allah.

Jika ada sebarang kekurangan yang berlaku adalah kerana lumrah kita sebagai seorang manusia. Tiada manusia yang sempurna. La Tahzan! Ucapkan alhamdullilah juga, kerana Allah ingin mengajar kita untuk menjadi seorang yang lebih bersabar dan berjaya pada masa akan datang. itu juga merupakan satu nikmat daripada Allah.

Mari kita hayati beberapa perkara di bawah ini:

1. Dalam hidup,kita harus sentiasa bersyukur dengan apa yang berlaku:

“Bersemangatlah untuk memperoleh apa yang bermanfaat bagi mu dan minta tolonglah kepada Allah dan janganlah lemah. Bila menimpa mu sesuatu (dari perkara yang tidak disukai) janganlah engkau berkata: “Seandainya aku melakukan ini nescaya akan begini dan begitu,” akan tetapi katakanlah: “Allah telah menetapkan dan apa yang Dia inginkan Dia akan lakukan,” karena sesungguhnya kalimat ‘seandainya’ itu membuka amalan syaitan.” (HR. Muslim)


2. Pasangkan harapan segala kerja itu untuk memburu pahala, cinta dan redha Allah,

“Tidak ada kebaikan dalam kebanyakan bisikan-bisikan mereka kecuali bisikan-bisikan dari orang yang menyuruh ( manusia) untuk bersedekah atau berbuat kebaikan dan ketaatan atau memperbaiki hubungan di antara manusia. Barang siapa melakukan hal itu karena mengharapkan keredaan Allah, nescaya kelak Kami akan berikan padanya pahala yang besar.” (An-Nisa: 114)


terima kasih semua! hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa kalian. :D