Saya rasa agak terhibur bila lihat adik kecil ni beri tazkirah.

Saya tanya diri saya sendiri:

Bilalah Malaysia nak buat macam ini?

Mari kita pergi kepada perspektif yang lain.

Ada beberapa rancangan di Malaysia yang bagi saya , dan meningkatkan budaya hedoinisme dalam masyarakat kita. Saya berpendapat ada daripada rancangan tv ini lebih memberi banyak impak yang negatif kepada masyrakat kita.

*Hedoinisme-hiburan yang melampau.

Rancangan-rancangannya ialah:


Ada 2 persoalan yang timbul di hati saya:

1) Hebat juga malaysia ,boleh ada rancangan untuk daripada yang kecil hinggalah ke yang telah berkahwin. contoh rancangan untuk yang pasangan yg berkahwin ialah sehati berdansa.

Apakah yang sudah jadi kepada masyrakat kita pada zaman sekarang?

2) Anda suka tak?(cuba sambung soalan ini dengan ayat di bawah)

-kalau adik perempuan anda jadi penari dan jadi tontonan umum masyarakat?
-kalau ibu anda berjoget di depan lelaki yang ramai?
- kalau bakal or isteri anda menari dan jadi tarikan hawa nafsu lelaki lain?
-kalau nenek anda bergelek di atas pentas?
Anda suka? Saya serahkan pada anda untuk menjawabnya.

Bagi saya? Saya sama sekali sangat sangat tidak suka.

Tapi itulah realiti masyrakat kita sekarang begitu bangga apabila seorang nenek mampu menari dan bergelek di depan orang ramai.



So apa tindakan kita? Fikirkanlah....