Assalamualaikum,

Dengan rahmat Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang.

Sedar tidak sedar, sudah dua tahun saya digelar sebagai seorang presiden IU atau dua tahun digelar sebagai seorang amir. Sesungguhnya jawatan ini adalah suatu yang sangat besar nya bagi saya. Bukan mudah untuk menjadi seorang presiden IU dalam keadaan mmu yang sekarang ini.

Sehingga sekarang, saya merasakan bahawa saya sememangnya tidak layak untuk menjadi seorang amir. begitu ramai manusia yang mengganggap bahawa apabila menjadi seorang ameer ini perlu sempurna dari pelbagai aspek kehidupan. akan tetapi ia tidak semudah itu. Hanya orang yang pernah alami sahaja yang memahami.

Akan tetapi demi kerana Allah dan islam, saya mengambil jawatan itu dengan cuba seikhlas hati. Saya tidak berani cakap yang saya sudah cukup ikhlas kerana Allah apabila menjadi seorang amir. Apa yang saya pegang ialah, keikhlasan ini adalah suatu proses yang perlu diperbaiki dari semasa ke semasa dan ia bukan mudah dengan senangnya sudah sempurna walaupun ia adalah syarat pertama amalan kita diterima oleh Allah ker tidak?

Apa pun, entri kali ini adalah bertujuan untuk memberitahu kepada umum, bahawasanya, saya ini bukanlah orang terbaik di kalangan anda semua untuk jadi seorang amir iu, tapi saya diberi peluang untuk menjadi amir dan saya sentiasa berusaha untuk menjadi amir yang terbaik. Dua tahun pun sudah berlalu, jadi saya meminta maaf sebarang kekurangan saya.

Saya tiada hebatnya, jika ada kebaikan ,kehebatan yang berjaya saya lakukan anggaplah ia dari Allah. Sebarang kekurangan, kesilapan itu adalah datang daripada saya. Saya ini adalah hanya seorang yang lemah,hina,dhaif dan masih banyak perlu belajar lagi. Jika ada pembaca sekalian ingin memberikan komen tentang saya, saya alu-alukan. Jika saya ada mengguriskan hati sesiapa, saya meminta maaf, saya hanya manusia biasa dan tidak mampu untuk memuaskan hati semua orang. Hanya Allah sahaja yang mampu memberikan segala yang hati manusia inginkan.

akhir kata, kepada Allah sajalah tempat saya bersyukur kerana memberikan kekuatan kepada saya untuk menggalas jawatan amir ini selama dua tahun. Tiada daya kekuatan dan keupayaan ku melainkan daripada Allah. Saya ini tidak layak untuk menjadi amir, tapi saya hanya cuba melaksanakan tugas yang diberikan. saya berasa puas hati kerana telah berusaha sebaiknya dan terima kasih atas sokongan yang diberikan. apa yang saya harapkan moga2 amalan saya ini diterima oleh Allah Ta'ala. itu paling penting. insyallah.amin.

akhir kata untuk pembaca,abg2 dan kakak2,adik2 sekalian,
Saya meminta maaf sekali lagi atas sebarang kekurangan,kesilapan dan kelemahan saya. Saya tidak layak untuk bergelar dan untuk menggalas sebagai seorang amir. saya hanya cuba melaksanakan tugas yang diberikan. tiada kelayakan pun di dalam diri saya.

assalamualaikum..